onsdag 29 mars 2017

Ny webserie spelas in i Lund

Bildtext: Fr v Marianne Mörck, Thérèse Ahlbeck och Kryddan Peterson. Foto: Peo Olsson. Bildtext: Fr v Marianne Mörck, Thérèse Ahlbeck och Kryddan Peterson. Foto: Peo Olsson.

Produktionsbolaget Tiny Lumberjack Film står bakom webserien ”Happy Street”, en deckare i 6 avsnitt som handlar om en vetenskapsman som försvinner och kriminalarna Hansson och Persson som kopplas in på fallet. I rollerna som Hansson och Persson ses Marianne Mörck och Kryddan Peterson. I övriga roller ser vi bl a Johannes Wanselow, Ahnna Rasch, Ingvar Andersson och Jonas Sykfont. För regin står Thérèse Ahlbeck, som även skrivit manus tillsammans med producenten Marcus A Olsson. Premiär för serien är planerad till Kulturnatten i Lund (september, 2017). Därefter kommer den att kunna följas på nätet. Webserien är en Tiny Lumberjack Film-produktion med stöd från Film i Skåne, Lunds Kommun, Maxlab IV, ESS, Medicon Village och Science Village. ” - Vi är otroligt glada och exalterade över att få skapa en sån här fantastisk historia, där humor och spänning möts i en mix mellan de sköna konsterna och ren och skär framtidsteknik”, säger Thérèse Ahlbeck. Produktionsbolaget Tiny Lumberjack Film bildades 2013 och står bland annat bakom den internationellt prisbelönade kortfilmen ”Lost in Stångby”. Bolaget har sitt kontor i centrala Lund.

För frågor till regissör eller skådespelare vänligen kontakta producent Marcus A Olsson via mobil: 0709-184074, mail: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Telefon : 0411 55 87 50
Fax : 0411 55 97 40

Malmökontoret besöksadress
Friisgatan 19 B (OBS! Inte postadress)